1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Klachten over BKR lening

Oorzaken klachten

Het kan voorkomen dat mensen klachten over BKR lening hebben. Zo kan een BKR lening bijvoorbeeld duurder blijken te zijn dan vooraf werd voorgespiegeld. Ook kan de looptijd ineens veranderd zijn wat inhoudt dat u over de gehele looptijd meer rente zult betalen. Mensen met klachten over BKR lening kunnen hiervoor bij verschillende instanties terecht.

Er zijn ook verschillende klachten over BKR lening vanwege het feit dat telecomaanbieders teveel macht hebben en vaak zorgen voor een negatieve BKR codering bij consumenten. Dit heeft als gevolg dat deze consumenten problemen krijgen met geld lenen of het afsluiten van bijvoorbeeld een hypotheek.

Hoe voorkom ik klachten over BKR lening

Het voorkomen van klachten over BKR lening begint bij het afsluiten van een lening. Het is ontzettend belangrijk om bij het afsluiten van een lening alles glashelder in een contract op te nemen. De volgende zaken moeten vast staan in een contract zodat men hier later geen problemen meer krijgt:

  •     De looptijd van de lening
  •     Het rentepercentage van de lening
  •     De aflossing van de lening

Als je dit niet duidelijk vastlegt dan kan het voorkomen dat de geldverstrekker hier veranderingen in aanbrengt en deze veranderingen zijn over het algemeen niet in het voordeel van de consument. Daarnaast is het belangrijk dat u geen negatieve BKR notering oploopt, dus betaal gewoon netjes uw rekeningen en uw aflossingen en er is vaak niets aan de hand.

Wanneer BKR?

Wanneer mensen geld lenen dan wordt er een dossier opgemaakt bij het BKR. Het BKR staat voor Bureau Krediet Registratie en is een instelling die dossiers bijhoudt van mensen die gebruik maken van een vorm van krediet. Bij deze vormen van krediet kan men denken aan:

  •     Het gebruiken van een Creditcard
  •     Het hebben van een lening
  •     Het gebruik maken van uitgestelde betaling
  •     Het rood staan op een betaalrekening